Asiakkuuksien hallinta

ASIAKKUUKSIEN HALLINTA

Ohjelman ohjaustiedoissa – ylläpidossa, ylläpidetään järjestelmän ohjaus- ja parametritietoja.

Näitä parametritietoja ovat:

  • Järjestelmän käyttäjien ylläpito (käyttöoikeudet)
  • Asiakkaan perustietoihin liittyvät  vakiotiedot  joita käytetään esim. tulosteiden ohjaamiseen
  • Organisaatioon liittyvät perustiedot
  • Toimintakyvyn arviointiin tarvittavat tiedot

Henkilön perustiedot:

  • Nimi, osoite, koulutus ym.  asiakkaan taustatiedot
  • Sopimusjaksotiedot
  • Lähettävän (maksavan )tahon kanssa tehtyjen sopimusjaksojen tiedot (aloitus  ja lopetus pvm, hinta, maksaja ja sopimukseen liittyvää infoa)
  • Valmennus (kuntoutus) jaksotiedot
  • Valmennusjaksoon liittyvät tiedot.
  • Erilliset sijoittumistiedot (jos seurannassa)

Kuntoutus (valmennus) jaksot:

Asiakkaan kuntoutuspolku  voi muodostua yhdestä tai useammasta kuntoutus (valmennus) jaksosta (palvelusta).  Polku voi sisältää esimerkiksi:

  • Starttivaiheen
  • Työhönvalmennusta eri työpajoilla
  • Työharjoittelua ulkopuolisessa työpaikassa
  • Palkkatukityötä työpajoilla
  • Seurantajaksoja

Kustakin jaksosta tallennetaan:

  • Alkamis– ja loppumispäivämäärä
  • Valmentajat sekä osasto ja palkkausmuoto (palvelu)
  • Lähettävä- ja maksava taho
  • Sopimuksen mukainen työaika (pv/vko, h/pv)
  • Sopimuksen mukaiset viikonpäivät
  • Sijoittuminen ao. jakson jälkeen

Jaksojen avulla varmistetaan että kunkin asiakkaan kohdalla kuntoutus kohdistuu niihin tekijöihin jotka hänen kohdallaan vaikuttavat positiivisesti tavoitteen saavuttamisessa.

Jaksojen avulla kuvataan asiakkaan kuntoutuspolku ja sen eteneminen.